wykonanie

bojler 300L MAXI, z około 2800zł
bufor 300L 1000zł
pozostałe elementy, elektryka, rury chłodnicze, pompki obiegowe, jakieś 2500zł jeżeli materiały porządnej klasy.
robocizna jak robił doświadczony instalator około 3000zł
SUMA: 33000zł netto

nie będę tego komentował wprost aby nie pisać za ile można kupić ten TCap
już wam branży nie chce psuć aż tak
ale jak ktoś chce znajdzie taniej w PL w www
a jak ktoś bardzo chcę znajdzie jeszcze taniej w www. …. com, operując kilkoma zwrotami po angielsku jak heat pump, sold, buy, price i i kilkoma innymi

nie będę już wspominał o buforze czy dodatkowej pompce obiegowej – pewni inni się tym zajmą

Jak ty sprzedajesz za 23700 netto czyli 25595 zł brutto to nie znaczy, że na Allegro nie ma po 19 900zł brutto z 8% VAT. Jakieś 22% taniej niż u Ciebie. A można jeszcze taniej, bez bufora i dodatkowej pompki obiegowej, czyli jakbym Ci to wszystko powyrzucał i % na osprzęcie odjął to tez być pewnie gdzieś koło 27K to zrobił.

jedyne co dobrze podałeś to cenę Gamet Maxi 300L za 2800zł ale i tego nie jestem pewien bo na koniec wszystko sumujesz netto a to cena brutto.

Oczywiście Ty byłeś przy montażu i wiesz jaka mam gwarancję.

Jakby mi mój instalator płacił mi za wpisy to bym Ci podał jego referencje chłodnicze, ale Ty wiesz lepiej.

i czytaj uważnie za 21 999zł kupiony u znajomego był 9KW zwykły czyli jak tam teraz jest S czy F (grzanie i chłodzenie) ale 3 fazy – co w tym dziwnego skoro z tańszym zasobnikiem ode mnie, rabatem jaki dawał producent 1000 zł i nie T-Cap. To, że tym masz drogo nie znaczy, że inni tak mają. Wstaw cenę katalogowa ze zniżka 22% jaką dają na Allegro, daj zasobnik za 2000zł brutto, wywal bufor i pompkę dodatkową i już niewiele Ci będzie do tej ceny brakować.

A na czym Twój instalator zaoszczędził?
Na buforze, i całej armaturze w okół bufora, co jeszcze?
Nie masz gwarancji Panasonik tylko od niego, bo Panasonika można kupić (instalator może) bez gwarancji Panasonik i tak niektóry kupują, wszystko jest dobrze do póki działa a jak się zepsuje to jesteś skazany tylko na to że Pan instalator zgadnie co się zepsuje.
A miał Twój instalator w ogóle uprawnienia chłodnicze?

Poza tym jak dostałeś dotację 6500zł na Panasonika to na Chińczyka też dostaniesz i wtedy Chińczyka i wtedy za Chińczyka zapłacisz ze 13 tysięcy.

zamiennik

Jakiś czas temu miałem problem z duża klimą Mitsubishi, padł kontroler.
Resztę naprawić się da na zamiennikach ale elektronika musi być oryginalna, klima ma 7 lat i okazało się iż części nie są już dostępne.

Osobiście jestem przekonany, że kupując pompę małego polskiego producenta tak właśnie będzie. Jemu będzie zależało, żeby pompka pracowała bezproblemowo, bo zadowolony użytkownik i jego opinia jest najtańszą i najskuteczniejszą formą promocji i reklamy (w korporacjach zadowolenie mają w doopie – liczą się dane o zysku podawane na walnym, a że kasa na marketing jest więc po co się starać)

Chińczyk walczy ceną

całe te obliczenia miałby by sens gdybyś umiał liczyć jak … w sumie muszę napisać JA

wiem, że psuję Wam biznes, ale mi na waszym biznesie nie zależy, ale na tym by ludzie nie palili w kotłach i nie dymili, dlatego podaję inne ceny.

otóż jest instalator co zrobił mi kompletną instalację Panasonic TCap 9kW + Galmet Maxi 300L za ok 24500 zł przed dotacją i 18 000 zł po dotacji. Pełna gwarancja.

Zakładam, że nie każdy ma szczęście z dotacjami i kupi: powtarzam “kompletną” instalację na Panasonic TCap za 25-28K. Cena ostateczna zależy od regionu, ceny zasobnika CWU. Coraz częściej już słyszę ceny na Śląsku czy Warmii po 27K. Także grubo poniżej 30K o 35K nie wspominając.

Jak sam napisałeś: “każdy wybiera urządzenie wg. wybranych przez siebie kryteriów” – to ja polecam zacząć od kryterium ceny. Bo u mnie Panasonic TCap przed dotacją był raptem o 4500zł droższy od twojego Chińczyka.

Inny znajomy kupił też bez dotacji na początku roku w promocji Panasonic 1000zł, nie TCap ale ten model zwykły 9KW lecz 3 fazowy i mniejszym (tańszym) zasobnikiem i zmieścił się w 21 999zł. Jedyne co miał zapewnić to postument pod jednostkę zewnętrzna (kilka bloczków fundamentowych), przycisk w ścianie, kabelek odpowiedni obok PC z osobnym usuwanie zawaleń kanalizacji zabezpieczeniem (koszt ok 200-250łz na etapie prac elektryka), odpływ do PC (koszt ok 100zł na etapie prac hydraulika) a rurki od podłogówki schodziły się 2mb od PC. Wsio. W zasadzi normalne jak ktos wie że bedzie chciał PC i bez porblemu może to przygotować jak robi podłogówkę, wod-kan i elektrykę.
Korporacja marketingiem i reklamą
Mały producent jakością zarówno urządzenia jak i obsługi
Linia jest podtrzymywana do 4 lat i potem do wyczerpania magazynów.

Tak samo jest z innymi producentami, części są dostępne przez kilka lat i potem lipa jak pada coś ważnego czego nie da się podmienić trzeba urządzenie wywalić. http://pogotowie-wodociagowe.pl/usuwanie-awarii-sieci-kanalizacyjnej/
Tak samo jest z innymi sprzętami, oraz pompami ciepła do puki jest gwarancja tyle producent trzyma części a potem można drogie sprzęty wywalić na złom!!!

Teraz mam klimę samsunga która kosztowała 5 lat temu ponad 10k, od burzy padł sterownik.
Teraz części niedostępne i lipa, klima idzie na żyletki.

kontener

Za 800 USD biorę 2 kontenery, i trzeci na teściową za kasę z wonga.com
Ja grzeję chińczykiem dom wygląda to następująco:
Dom 130mkw, instalacja 100% podłogówka, okna 3 szybowe, 15cm styropianu na ścianach, 18cm na posadzce, wełna 25cm.nie wiem jak inni – ja osobiście nie jestem uprzedzony do produktu który tak zachwalasz. Jestem bardzo mocno uprzedzony w stosunku do takich nawiedzonych postaw, jaką ty właśnie prezentujesz.
Jakby to powiedzieć…to już wszystko było i nie jest tutaj mile widziane
Temperatura w domu 22C w dzień, w nocy wietrzone do ~20C. Taka temperatura również w garażu.
Brak rekuperacji.
Kotłownia składa się z:
1. Pompa Ciepła Meeting MD50D 18kW EVI
2. Zbiornik buforowy galmet 300L bez wężownicy
3. Bojler galmet 400L MAXI
4. 2x pompa obiegowa Wilo 25/1-6/180
5. Sterownik Salus IT500 + It300

Zużycie wygląda następująco:
styczeń 790kWh
luty 910kWh
marzec 730 kWh

Jakoś nie mam problemów ze sterowaniem, bo w domu mam ciepło, jak ma być ciepło, zimniej jak ma być zimniej.

1. Jaką najniższą temp miałeś na zew. W której strefie domek stoi , osłonięty ? Czy wystawiony na wiatrek ?

2. Jaka temp zasilania podłogi ?

3. Ile kosztowała pompka a ile baniak “buforowy” ? Baniak jest konieczny przy samej podłogówce ?

4. Pompka ma możliwość chłodzenia ?Jak wygląda sterowanie chłodzeniem ?

5.Jak wygląda sterownik (np. “tygodniówka” dla cwu i co osobno, itd) ?

6. Gdzie znajdę tabelę moc pompki w kW w zależności od temp zew.

6.5 COP – temp zew

7. Dlaczego EVI ?

Najstarsze Meetingi które montowałem chodzą już pięć lat, i nie ma problemów, a Ty wyrażasz jakieś uprzedzenia bez podstaw i faktów.
Testowałeś kiedyś jakiegoś chińczyka, ja mam komplet, ciepłomierz, liczniki, komputer do pomiarów. I jakoś się na COP nie zawiodłem.
A Ty co? po prostu uprzedzony jesteś i tą ciemnotę innym wciskasz.

doświadczenie

Dobór pompy to dla wielu osób ciężki wybór, często podejmowany na podstawie tego co nam mówią osoby które mają często doświadczenie z jedną -swoją pompą.

A teraz pokażę jak dobrać urządzenie tak by się opłacało na podstawie obliczeń.

Pkt. 1. Jakiej mocy potrzebujemy jest po to by wymieniac sie doświadczeniami a nie po to by nabijać sie z kogo popadnie. Jak narazie napisałeś kilkadziesiat postów z ktorych oprócz szemranego marketingu – chińskiego szmelcu nic nie wniosłes. Gdybyś był choć trochę uczciwy założył byś platny profil. Polecam regulamin forum, mądralo.
Nastepny kandydat na liste ignorowanych. Troche pokory bo inaczej za duzo klientów na FM nie znajdziesz

Mi po wpisaniu SCOP pompy w dzień i w nocy, oraz zapotrzebowania budynku oraz jego powierzchni wyszło 7,2kW
a roczne zapotrzebowanie na ciepło 17394kWh
I teraz wybieramy pompę ciepła która nas interesuje i wpisujemy:
3,59 to jest parametr COP Panasonika T-CAP 9kW przy A2W35, czyli najczęściej porównywany w naszym klimacie

17394 / 3,59 = 4845kWh
Wynik który otrzymaliśmy to ilość prądu jaką zużyje nam pompa ciepła do wytworzenia ciepła dla naszego budynku
Możemy sobie to teraz np. pomnożyć przez cenę prądu, np. średnią z taryfy G11 i G12 i wychodzi nam koszt ogrzewania
4845 x 0,5gr = 2422zł rocznie koszt ogrzewania

Teraz porównajmy to np. z pompą Mitsubishi Zubadan 8kW
COP A2W35 – 3,96
podstawiamy do wzoru:
17394 / 3,96 = 4392kWh
4392 x 0,50gr = 2196zł

Wow super wychodzi na to że zubadan jest lepszy biorę Mitsubishi!
Super Może byś przestał zaśmiecać wszystkie tematy tym żałosnym meetingiem, który w Chinach kosztuje 800$ . Co tu ma matematyka do tego?? Te meetingi i inne wynalazki nie mają deklarowanej mocy, nie zbliżają się nawet przegląd okresowy klimatyzacji   do podawanych przez chińczyków COP i za dwa lata je wyrzucisz. Sterowniki to porażka praktycznie nie ma sterowania.

Oczywiście są jeszcze inne kwestia wpływające na wybór pompy niż same koszty ogrzewania przy A2W35
Jest to np. wyposażenie dodatkowe, kiedy wymaga wspomagania, system sterowania.

Dlatego każdy wybiera urządzenie wg. wybranych przez siebie kryteriów, ale mam nadzieję iż wyjaśniłem tu laikom jak prosto można porównać sobie urządzenia, pomijając cały bełkot firm wciskających nam urządzenia poprzez agresywny marketing.

ALE czy to takie proste

A właśnie że nie, trzeba jeszcze przeliczyć jedną sprawę a właśnie rachunek ekonomiczny.
Zubadan jest o 226zł rocznie tańszy, ale zostaje kwestia instalacji.

Średnio Zubadan będzie droższy o około ~5000zł w instalacji

Czyli te 5000zł musi się też zwrócić i liczymy to tak

5000zł / 226zł = 22
te 22 to liczba lat po jakich będziemy zyskiwać kupując pompę Mitsubishi!

Czyli wychodzi na to że dopiero po 22 latach Zubadan będzie lepszy niż PANASONIK a tak na prawdę tak pompa, żyje około 10-15 lat.
Jaki z tego wniosek?
Każdy chyba widzi.
Teraz coś dla kontrastu z dużo niższej półki
pompa ze wschodu z COP A2W35 3,15
liczymy

17394kWh / 3,15 = 5521kWh

5521 x 0,5gr = 2760zł – roczny koszt ogrzewania

Porównajmy to teraz z  http://klimatyzacjapolska.pl/serwis-klimatyzacji/  panasonikiem
Panasonik ogrzewa dom za 2422zł
Chińczyk za 2760zł – rocznie

Koszt instalacji Panasonika T-CAP około 35 000zł
Koszt instalacji Chińczyka około 20 000zł

Panasonik jest tańszy o 338zł rocznie
35 000zł – 20 000zł = 15 000zł
Jako przykład wezmę dom 130mkw, o współczynniku 55W/mkw

zapotrzebowanie

stoję przed dylematem wyboru pompy ciepła modelu jak i mocy. Dom 250 m2 po podłodze czy pompa 10 KW da rade czy trzeba 12 kw.Zrób przede wszystkim OZC. Zobacz w google co to takiego i poszukaj firmy, która robi audyty energetyczne. Potrzebujesz znać szczytowe zapotrzebowanie swojego domu na ciepło i na ciepłą wodę. Innymi słowy, jaką moc będzie musiała mieć pompa przy np. -20 stopni na zewnątrz, żeby ogarnęła temat.pytanie polegało na tym jakie macie pompy do jakiej powierzchni ewentualnie jakim systemem budowa. U mnie tradycyjnie pustak max elewacja styropian 15 cm posadzka na gruncie 15 cm na poddaszu skosy lane docieplone styropianem 20 cm ozc nie robiłem i nie mam zamiaru robić gdyż niema to znaczenia  klimatyzator do firmy  a pompa wiem ze nawet 6 kw sobie poradzi z wyłączeniem kilku dni w roku. Natomiast mam pytanie jakie macie pompy a mianowicie czy lepiej jest grzac mocniejsza pompą w krótkich odcinkach czasu czy słabsza dłużnej niestety przy pompach nieposiadany płynnej regulacji mocyMam dom o troche wiekszej niz Twoj powierzchni, opis w stopce. Od razu Ci powiem dla mojego domu nigdy nie kupilbym pompy 6KW.
Jak uwazasz, ze z takim ociepleniem jakie podales ta 6KW wystarczy to zycze szczescia.
Styro bedzie biale, dalmatynczyk czy moze szare, pustak jakiej grubosci jaki producent? Jakies balkony, taras? Podaj nazwe projektu. Aby prawidłowo dobrać pompę ciepła potrzebujemy znać projektowe obciążenie cieplne budynku, które wynika z normy (PN-EN 12831). W projekcie, który Państwo nabywają, takie dane powinny się znajdować. Do tego trzeba uwzględnić liczbę osób stale korzystających z budynku, preferencje co do temperatury wewnętrznej, do której mieszkańcy są przyzwyczajeni, strefę klimatyczną, w której znajdować się będzie budynek. Jeśli są Państwo miłośnikami kąpieli warto również o tym wspomnieć. Ponadprzeciętne preferencje mogą mieć wpływ na dobór urządzenia. Dobierając pompy ciepła Danfoss korzystamy z dedykowanego programu do doboru urządzeń. Program jest przygotowany w oparciu o wieloletnie doświadczenia w zakresie doboru i montażu. Do programu wprowadzamy dane od klienta i następnie sprawdzamy najkorzystniejszą eksploatacyjnie i efektywnościowo  http://klimatyzator.eu/klimatyzacja-do-biur-i-gastronomii/  ofertę. Można wybrać między pompą gruntową (z zasobnikiem lub bez) a powietrzną, czy uwzględnić chłodzenie pasywne lub aktywne. Widoczna jest różnica i w prognozowanym zużyciu energii i w cenie między urządzeniami.
Przeglądałem fora i widziałem iż są użytkownicy domów o podobnych wymiarach z pompa 8 KW. Jak to jest u was jeśli morzenie napisie jak wielki dom posiadacie a jaką macie moc pompy.Jak sadzicie lepiej pompę przewymiarować czy wziąć na styk.

konstrukcje

czy zastanawiał się ktoś nad zbudowaniem pompy ciepła.
To znaczy złożeniem z ogólnie dostępnych części Ja już piątą zimę grzeję PC “tymi rencami zrobioną ” z bardzo dobrym skutkiem. Jak padła sprężarka, to są albo opiłki, albo kwas. W obu przypadkach trzeba robić płukanie, a to nie takie proste i trzeba mieć narzędzia, do tego wcale nie ma gwarancji, że nie padnie następna sprężarka.
Jestem zadowolony z kosztów i bezobsługowości urządzenia.Jak wielu zapaleńców nie ustrzegłem się drobnych błędów w wykonaniu instalacji ale to najmniej ważne.
Jeśli masz zapał,wiedzę ,narzędzia to próbuj i pamiętaj że nawet najlepsza PC nie zrekompensuje błędów w wykonaniu dolnego i górnego źródła http://klimatyzator.eu/klimatyzacja-do-mieszkan/ .
Moje wpisy na elektrodzie też są. Też się nad tym zastanawiałam kilka lat temu. W końcu postanowiliśmy kupić używaną od instalatora. Pompa została nieco zmodernizowana, dolne źródło zostało przerobione z glikolowego na bezpośrednie odparowanie. Pracuje już trzeci sezon bez żadnych problemów. Dla domu energooszczędnego,energii potrzeba tyci. Zakładam dom 100m2 dla trzyosobowej rodziny. Powietrze wentylacyjne +/- 100kg/h plus 100kg/h z GWC( 5oC/90%) . Zakładam parownik przeciwprądowy z mechanicznym uwalnianiem się od szadzi. Zakładam temp. powietrza za parownikiem -10oC i 100% wilgotności.
Z tego wynika,że z powietrza domowego można wycisnąć 1,23kWh a z tego po GWC 0,72kWh . Da to 1,95kwh + moc sprężarki. Po co te kombinacje?
-10 na wyjściu, to parowanie ok – 13, albo i ponad – 15 przy tak nikłym przepływie i ogromnej delcie.
80% sezonu masz średnio 0-+2C dolne źródło do dyspozycji w nieograniczonych ilościach i parowanie przy tym – 3 do – 5.  Wentylacja dla 3-4 osób w sam raz bo i wilgotność w normie i ppm CO2. Wszystkie parowniki powietrzne są krzyżowe i z tego powodu mniej wydajne. Parownik przeciwprądowy nie jest stosowany ze względu na zamrażanie. To jest błędem bo nie wykorzystujemy energii resublimacji. Na taki wymiennik o którym piszę będzie zawsze zasilanie +/- + 12oC w ilości 200kg/h Główny parownik ma być w formie rury wypełnionej 40% glikolem a w niej rurki parownika( coś ala JAD). Rura ma być polerowana i pokryta środkiem superhydrofobowym .Tą rurę ma omywać powietrze wentylacyjne i z GWC. Ochłodzone wstępnie powietrze ma dopiero omywać wstępny parownik o podobnej konstrukcji gdzie może osiągać temp. niższe niż -15oC . We wstępnym parowniku chodzi o wyciągnięcie z powietrza wszystkiego co można i zwiększenie ,,x” czynnika. Jaka będzie temp. w głównym parowniku , nie wiem ,ale nie spodziewam się niższej od zera w największe mrozy.
Ameryki na nowo nie odkrywaj bo już po ptokach. Jak wentylacja, to malutka PC rzędu 500W, jak duża PC, to wentylacja przy tym jak kropla w morzu klimatyzacja Wilanów .
Czy waszym zdaniem ,jest to słuszny tok myślenia,poza tym,że nie ma takich urządzeń i że mogą być o ile założenia są słuszne?
przecież wszystkie części tj. Sprężarka , wymienniki , rurki , zawór rozprężny , filtry , nawet obudowa , to wszystko można kupić. I nie pisze tu o jakichś podróbkach ale o znanych firmach

meritum

Po kims takim jak pan, kims co niejedno juz w zyciu widzial, spodziewalbym sie bardziej rzeczowej analizy niz amatorskiej zabawy w gdybanie. No chyba ze dostosowuje sie pan do poziomu czytelnikow Zgoda co do meritum. Pozwolę sobie jednak odnieść się do jednego Pana zdania: „Nie mieszajmy … demokracji z dyktatem większości”.
Czy mogę poprosić o jakiś przykład, kiedy to światli intelektualiści, wspaniali znawcy i obrońcy demokracji skrytykowali kiedyś (po ’89) polityków i dość głupich dziennikarzy, kiedy ci publicznie i poważnie odpowiadali ludziom krytykującym aktualną właśnie władzę słowami: Wygrajcie wybory to będziecie się wywnętrzać. A jak nie, to gęba w ciup.
„Bez Gorbaczowa nie byłoby dialogowego zwrotu w polityce Jaruzelskiego. Wcześniej, bez Reagana i Thatcher, dociskających blok radziecki w kwestii praw człowieka oraz piewców wolnego rynku, nie byłoby alternatywy dla socjalistycznej gospodarki niedoboru i „demokracji ludowej”.”
Dialogowy zwrot (w polityce jaruzela, ha ha)… dociskanie Ruskich w kwestii praw czlowieka… piewcy wolnego rynku… ?
Co pan? Dzieckiem pan jestes czy nieprzeleciana smarkula zeby uwierzyc ze zielona trawa albo brzozowy zagajnik to czyste powietrze?
W polityce nie ma ani dialogowych zwrotow ani praw czlowieka ani wolnego rynku tylko sila. Sila Amerykanie zalatwili Ruskich (nowoczesniejsza bronia jadrowa, doskonalszymi srodkami jej niszczenia i przenoszenia, sankcjami). Sila, a nie dociskaniem w kwestii praw czlowieka bo jak Rosja dluga i szeroka, od czasow kniazia Dolgorukiego az po Putina, z zadnymi prawami czlowieka zadna wladza nigdy sie tam nie liczyla. A w szczegolnosci bolszewicka. Sily, jako swego ostatecznego argumentu, uzyl pewnej grudniowej nocy jaruzelski podczas prowadzenia dialogu ze swoim narodem.
„Prawo Stmmy” sprecyzowano juz stulecia wczesniej banalnym dzisiaj powiedzonkiem ze „historia powtarza sie jako tragedia albo jako farsa”.
Istotnie Endecy, z R. Dmowskim na czele, wychowali przynajmniej jedno pokolenie patriotow. A stalo sie to tylko dlatego ze pilsudczycy, bedacy socjalistami, oprocz internacjonalistycznych banalow, nie mieli nic do zaoferowania. I tak pozostalo do dzisiaj. A skutki? Z jednej strony miliony Arabow wraz z terrorystami wchodzacych jak noz w maslo do sparalizowanego strachem luksusowego domu starcow zwanego czasem Unia Europejska, a z drugiej rozne Schulze czy Junckery bredzacy o prawach czlowieka wlasnie, wspolnej Europie i pokazujacy zdjecia potopionych (przez przemytnikow) dzieci arabskich. I nikt, moze za wyjatkiem Polakow i Wegrow, nie osmieli sie nawet pisnac. Nawet ojciec zamordowanej przez terrorystow w paryskim nocnym klubie dziewczyny bredzi do kamery ze on przebacza, ze nie czuje zalu, ze trzeba tych biednych, biegajacych z kalachami po ulicach Arabow zrozumiec itp.Dziennikarze maja w Polsce gnebionej przez kaczyzm najgorzej.
Sa traktowani niby robotnicy na gierkowskich sciezkach zdrowia, albo jeszcze gorzej.
Nie chodzi tu o przemoc a raczej to ze zaczeli byc ignorowani.
Ze to co pisza, mowia przestalo miec dla Polakow jako calosci znaczenie.
Czy slyszeliscie panstwo natomiast by ktorykolwiek z nich zdecydowal sie w zwiazku z tym na emigracje?
To zart. Zupelnie natomiast nie jest zartem konstatacja ze Polska sie zmienila- ludzie zaczynaja o sobie decydowac i staja sie niesterowalni, w pozytywnym tego slowa znaczeniu escaperoom .
Jak wiec budowac od nowa media, tak by ludzie chcieli ich sluchac?
Niezaleznie czy to radiomaryja czy Polityka…
„Bez serc, bez ducha to szkieletow ludy” pisal poeta. I takie wlasnie szkielety staja teraz w obliczu inwazji mlodej, preznej, swiezej, agresywnej i pelnej zadzy odwetu arabskiej hordy.
Wyobrazmy sobie ring, panie Szostkiweicz. W jednym jego rogu mlody, silny i wyszkolony w boksie byczek a w drugim szkielet, rozsypujace sie prochno. Jak pan mysli, kto wygra a kto padnie od pierwszego ciosu?
I to by w zasadzie bylo wszystko w temacie wychowywania narodow w duchu konserwatywnym, religijnym i narodowym versus robienia tego samego stosujac eurosocjalistyczne rozgabczanie mozgow.

konieczność

Dla zwolennikow Brexitu, pp Orbana, Kaczynskiego, Tony Blaira… rezolucja ta bedzie kolejnym argumentem na rzecz koniecznosci reformy EU.
Na rzecz precyzyjnego zdefiniowania co wspolne a co wlasne.
Na rzecz wiekszej zaleznosci PE i innych organow unii wobec panstw czlonkowskich.
To nadejdzie boo w kontescie chocby kryzysu imigracyjnego tendencje wyzbywania sie uprawnen poszczegolnych panstw na rzecz organow Unii nie sa popularne.
Stad niby niewinna i bez mocy sprawczej rezolucja moze stac sie poczatkiem zmian, ktorych koniec niewyobrazalny.Na pewno będzie inaczej – tym bardziej, że dość tradycjonalistycznie – w naszych analizach pomijamy rolę kobiet. Może nie wniesiemy nic do tych przemian, nie wiem. Ale warto zwrócić uwagę, że pierwszy raz w historii, w obliczu tak wielu zawirowań jest taka sytuacja, kiedy kobiety mają tak szerokie prawa obywatelskie, wykształcenie i jednak wpływ na rzeczywistość. Może ten czynnik odegra jednak jakąś rolę.Troche sie mylisz. Na Zachodzie przewaznie nosnikami neoliberalnego zdziczenia sa partie prawicowe i te wszystkie obrzydliwe rzeczy: ksenofobia, ciemnota sa niesione przez nie. Nasza tragedia polega na tym, ze ugrupowania przynajmniej formalnie otwarte, tolerancyjne byly tez nosnikami neoliberalnego zdziczenia. Klasycznym przykladem takiej postawy jest GW. Zwykle gdzies tam dazy do liberalnych wartosci, opisuje aberracje do jakich doprowadzil neoliberalny model kapitalizmu ale gdy przychodzi do pisania recept na strazy stoi niewzruszemie W. Gadomski, ktory jasno tlumaczy dlaczego ludzie musza w Polsce zarabiac malo i na jak najgorszych warunkach.
I tu dochodzimy do clue: czlowiek zatrudniony na smieciowce za najnizsza krajowa (+reszta pod stolem) dostaje w pakiecie z ,,troska o jego los” paczuszke z sankcjonowanym religijnie ksenofobia i rasizmem, kultem wartosci antydemokratycznych + nadzieje zemsty za upokorzenie podrzedna (przewaznie niezawiniona) pozycja spoleczna. Z ,,troski” wiele nie wychodzi ale na pocieszenie zostaje ,,pakiecik nienawisci”. Tym bardziej, ze legalnej i wspartej autorytetem Kosciola. Od jakiegos czasu mozna publicznie marzyc o wytepieniu lewactwa, zagazowaniu pedalow, byle w sosie patriotycznym.
Polacy wcale nie sa tacy katoliccy – uprawiaja seks przedmalzenski, pija i cpaja tak samo jak bezboznicy, uczestnictwo w rytualach systematycznie spada, rozwodza sie, za to bardzo dobrze odnajduja ducha wspolnoty oferowanej przez kler we wspolnocie nienawisci. I w ten sposob spelniaja sie jako katolicy.
Nadreprezentacja nacjonalistycznej prawicy zas wynika z potegi materialnej kleru. Tu przyklad: kiedys chorzy SM w miescie gdzie mieszkam chcieli w ramach swojego stowarzyszenia spotkac sie gdzies. Zwrocili sie do wladz miasta a te udzielily im lokalu a jakze i jak nalexy ale od pon do pt ,od 7do 15. Wiekszosc chorych pracuje a wielu na kawiarnie z wielu wzgledow nie stac. Taki uzyczony lokal moglby wiec pomoc w integracji srodowiska. A tu dupa. Kto pomogl? Parafia. Lokal byl ale mialo to swoja cene np.kontrole – nawet ksiadz ze stosownym schorzeniem sie znalazl. I tak ze swieckiego stowarzyszenia powstalo kolko rozancowe, koncu czemu w domu bozym nie zmowic modlitwy? Jednym to odpowiadalo, inni nie smieli oporowac a ci co nie chcieli w czyms takim uczestniczyc grzecznie znikneli. W koncu to byl ich teren i ich prawa. Inicjatywa spolecza finalnie zdechla smiercia naturalna. I czy ci chorzy byli PRAWICOWI? Nie, to panstwo abdykowalo i ich wydalo na pastwe kleru. Tak jak w innych dziedzinach.
Kazdy wie, ze czlowiek domagajacy sie godziwych warunkow pracy i placy to populistyczny niszczyciel gospodarki, bezrobotni ,,to lenie czekajace na manne z nieba socjalu” , ,,podatki to kradziez” i tylko szuja i zlodziej noze oczekiwac, ze bogaci beda placic proporcjonalnie wiecej podatkow bo oni sa ,,tworcami miejsc pracy”. Tego nie damy rady przeskoczyc ale zawsze mozna sobie ulzyc w T-shircie z powstancza kotwica krzyczac escape room Warszawa  np. pedaly do gazu lub raz sierpem raz mlotem…
Przed kryzysem uchodźców, kłopotami z Rosją, radykalizującą się prawicowo Europą, przewidywano, że wiek XXI będzie wiekiem kobiet.
Być może niesłusznie. Ale warto zauważyć, że np. biskupi w Polsce szantażując PiS otworzyli pole, na którym zaczynamy się zbierać. I jeszcze w dodatku jesteśmy wkurzone
A moze wyobrazalny? Kto napisze?

przypadek

Ludzie robią z siebie ofiary, bo im się to opłaca. Po pierwsze, nad ofiarą wiele osób się lituje i można mieć z tego różne korzyści. Skrajnym przykładem jest żebractwo, ale istnieją również bardziej zawoalowane formy takiego wykorzystywania innych. Czasem też jest to przekonanie, że lepiej być ofiarą, bo nie wzbudza się wtedy u innych zawiści i niestety jest w tym dużo racji. A po drugie – to właśnie bywa w związkach – żeby drugą osobą manipulować, wzbudzając w niej poczucie winy. I od takich osób należy uciekać jak najdalej. Łatwo widzę jest oceniać kogoś kogo się nie zna,łatwo też mówić o przemocy niebieskiej karcie . Można komuś szybko zniszczyć życie tylko dlatego że takie oskarżenia nie są weryfikowane na bierząco a niebieską karte zakłada się bez sprawdzenia sytuacji. Rozumiem stanowisko piszących ,zastanawia tylko jedno gdy w rodzinach faktycznie jest przemoc, gdzie jest pijaństwo bicie katowanie żony dzieci rozwalanie wszystkiego to są interwencje itd a facet mąż, partner jest określany psycholem bandytą idt. Gdy jednak mąż robi wszystko by przebudować dom dla swojej rodziny zajmuje się dzieckiem , nie pije ani nigdy uderzył żony, w chwili gdy stara się uzyskać pomoc to nazywanyjest ofiarą. Oczywiście nikt nie zakłada że kobieta może grać role ofiary , zawsze odbieramy kobietę jako biedną zastraszoną ofiarę. Do czasu gdy nie udowodni się matactw lub gdy dojdzie do tragedi. Tyle że wtedy jest trochę zbyt późno na pomoc gdy ktoś o nią prosi. Czasem warto pomyśleć. A ojciec kochający swoje dziecko to nie ofiara tylko normalny człowiek.  Musiało w tej rodzinie sie bardzo zle dziać skoro kobieta szukała pomocy ! wiem jak działają psychopaci najczęściej robią z siebie ofiary ,a potem rozpaczliwie w dobie internetu wołają o pomoc i robią z siebie ofiary . A jak jest z księżmi pedofilami nikt nie wierzy wszyscy ich żałują , a jak prawda wychodzi na jaw to społeczeństwo w szoku! ja sie pytam to jest wersja tego pana , a ciekawe czy matka wie ,że na jej temat pisze się w gazecie??..

bo jezeli nie to czy gazeta nie boi się konsekwencji związanych z pisaniem nie sprawdzonych informacji?? Musiał ten człowiek bardzo krzywdzić swoją żonę skoro uciekła , znająć kobiety myślę , że żadna matak mimo złośći na męża czy konkubina dziecku nie robi prania mózgu. Ojciec to zawsze ojciec i na pewno matka nie zaciera śladu by dziecko zapomniało no chyba ,że ją bił znęcał się psychicznie!! są wojny na świecie bieda głód jak mu nie wstyd publicznie oskarżać swoją żonę pewno za kilka lat syn to przeczyta i powie ojcu jak tak mógł. Myślę,że żadna matka uciekająć od męża nie robi tego by dziecko krzywdzić  z odwrotnie by go ratować by mógł funkcjonować normalnie. My z żoną wsperamy się razem wychowujemy dzieci śą gorsze i lepsze dni , ale nigdy nikomu nikt nie dał odczuć ze jest jego wrogiem.

mechanizm

Problemy osób z Syndromem Dysfunkcyjnego Dzieciństwa są powszechnie znane, usystematyzowane w obszarach wiedzy. Wywołują jednoznaczne reakcje i oceny ludzi. Stanowią dla nich synonim krzywdy dziecka. Ale problemy partnerów już nie mają tak jednoznacznych wymiarów. Nie są rozpowszechnione i nie dotyczą krzywdzenia dziecka tylko osoby dorosłej. W powszechnym rozumieniu dorosły odpowiada przecież sam za siebie i potrafi być niezależny. O ile los krzywdzonego dziecka wyzwala w wyobraźni wizję krzywdy i zrozumienie dla osoby, która tego doświadczała, o tyle los dorosłej osoby w relacjach intymnych ze swoim partnerem dystansuje nas w formułowaniu jednoznacznych sądówOsoba z Syndromem DD jest rozpoznawalna jako osoba pokrzywdzona, ofiara swojego rodzica, ktoś, kto nosi w sobie cierpienie. Partner częściej spostrzegany jest w kategoriach wspierającego, wybawcy, prześladowcy lub osoby krzywdzącej  uwolnienie mnie i mojej duszy od wszelkich intencji podtrzymywania przyczyn tego, że robiłem z siebie ofiarę. uwolnienie mnie i mojej duszy od zachłanności na bycie ofiarą oraz od tego przyczyn. uwolnienie mnie i mojej duszy od oczekiwania na to, aby robiono ze mnie ofiarę. uwolnienie mnie i mojej duszy od potrzeby bycia ofiarą. uwolnienie mnie i mojej duszy od wszelkich intencji, mechanizmów i przymusów robienia z siebie ofiary. uwolnienie mnie i mojej duszy od wszelkich intencji, mechanizmów i przymusów prowokowania innych, aby robili ze mnie ofiarę. uwolnienie mnie i mojej duszy od wszelkich intencji, mechanizmów i przymusów wzbudzania w innych poczucia winy za pomocą robienia z siebie ofiary. uwolnienie mnie i mojej duszy od wszelkich intencji, mechanizmów i przymusów manipulowania innymi za pomocą robienia z siebie ofiary.

uwolnienie mnie i mojej duszy od wszelkich intencji podtrzymywania zachłanności i przymusu udowadniania sobie, że wszyscy są źli, podli i okrutni dla mnie. uwolnienie mnie i mojej duszy w bieliźnie od wszelkich intencji podtrzymywania przyczyn  mojej zachłanności i przymusu udowadniania sobie, że wszyscy są źli, podli i okrutni dla mnie. uwolnienie mnie i mojej duszy od wszelkich intencji podtrzymywania zachłanności na bycie podziwianym (na uznanie) za długie, wytrwałe i nieskuteczne zmaganie się z trudnościami w życiu. uwolnienie mnie i mojej duszy od wszelkich intencji bielizny podtrzymywania przyczyn mojej zachłanności na bycie podziwianym (na uznanie) za długie, wytrwałe i nieskuteczne zmaganie się z trudnościami w życiu..